Coronavirus: wat als je een reis geboekt hebt bij een reisoperator?

Het zijn uitzonderlijke tijden. Om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan raadt de overheid voorlopig alle niet-noodzakelijke reizen in binnen- en buitenland af. Enerzijds kan je zelf besmet worden door het virus en zo ook anderen in gevaar brengen, anderzijds is de kans erg reëel dat je niet zonder problemen zal kunnen terugkeren naar België zowel bij een vliegvakantie als bij een autovakantie. Voor heel wat landgenoten betekent dit dat ze een langverwachte reis in duigen zien vallen.

Indien je bij een touroperator geboekt hebt en de touroperator annuleert jouw vakantie dan krijg je normaliter twee opties. Ofwel boek je om naar een andere periode ofwel krijgt u uw geld terug. Momenteel hebben touroperators TUI, Corendon, Prijsvrij en Sunweb reeds alle reizen tot en met 31 maart geannuleerd. Boekte u een vakantie met vertrek na 31 maart dan hou je best de website van je touroperator in de gaten om de situatie op te volgen. Hou er wel rekening mee dat wanneer je zelf annuleert voor de touroperator dit doet je dan niet altijd meer aanspraak maakt op deze regeling en je mogelijks zelf dreigt op te draaien voor de (annulatie)kosten.

Corona heeft de volledige reissector overhoop gegooid. Daarom geven wij als vervolg op ons vorige statement nog eens een overzicht van alle reisorganisatoren en hoe zij omgaan met de maatregelen ten gevolge van het COVID-19 virus. Aangezien dit van aanbieder tot aanbieder kan verschillen bekijk je dit best op hun eigen website in hun Corona FAQ.

 

NIEUWSBRIEF


.

WAAROM VAKANTIEVINDER

Elke dag de beste deals & tips
Verzameld op 1 website
Betaal nooit meer te veel!

Like ons op Facebook

VLUCHT + HOTEL AANBIEDINGEN